Terminál Smíchovské nádraží
dopravní stavby a veřejná prostranství
detail projektu
TERMINÁL SMÍCHOV
Idea multimodálního Terminálu Smíchov vznikla v souvislosti s plánováním konverze smíchovského karga na novou městskou čtvrť a související proměnu prostoru Knížecí na náměstí, úpravy Nádražní, Dobříšské a Radlické ulice a pěší lávky přes kolejiště. Prostor Knížecí se má uvolnit od současného autobusového nádraží přenesením této funkce nad kolejiště Smíchovského nádraží na novou platformu navazující na nivelitu ukončení nového bulváru Smíchov City. Smíchovské nádraží se tak promění v nejkomplexnější multimodální terminál v České republice. Kromě stávajícího metra v podzemí, tramvají, autobusů, taxi, cyklistů v parteru ulice Nádražní, stávajícího kolejiště v prvním podlaží tak přibyde další vrstva s příměstskou a dálkovou autobusovou dopravou. Tato nová vrstva navíc vyřeší jeden z fatálních problémů této části Smíchova, kterým je absence příčných východo-západních dopravních vazeb tím, že přemostí pražský okruh a železnici a propojí tak ulici Radlickou resp. Dobříšskou resp. Křížovou s Nádražní ulicí. Tím zásadně zvětší dosah a flexibilitu dopravní obsluhy a prostupnost této části města pro pěší a cyklisty. Vrstvením dopravních médií nad sebe se také podstatně zkrátí a zkomfortní přestupy mezi nimi, což je hlavní předpoklad zatraktivnění hromadné dopravy pro její uživatele.