Terminál Smíchovské nádraží

Multimodální dopravní terminál
CZ, Praha 5 — 2023
dopravní stavby a veřejná prostranství
investor, klient
Magistrát hlavního města Prahy
architekt
Boris Redčenkov, Prokop Tomášek, Jaroslav Wertig
spolupráce
Martin Fornůsek, Marek Kohout, Pavla Matějka Enochová
technické řešení, spolupráce
SUDOP PRAHA a.s., METROPROJEKT Praha a.s., SUDOP EU a.s.
autor vizualizací
SDAR s.r.o. - Jan Drška

TERMINÁL SMÍCHOV
Idea multimodálního Terminálu Smíchov vznikla v souvislosti s plánováním konverze smíchovského karga na novou městskou čtvrť a související proměnu prostoru Knížecí na náměstí, úpravy Nádražní, Dobříšské a Radlické ulice a pěší lávky přes kolejiště. Prostor Knížecí se má uvolnit od současného autobusového nádraží přenesením této funkce nad kolejiště Smíchovského nádraží na novou platformu navazující na nivelitu ukončení nového bulváru Smíchov City. Smíchovské nádraží se tak promění v nejkomplexnější multimodální terminál v České republice. Kromě stávajícího metra v podzemí, tramvají, autobusů, taxi, cyklistů v parteru ulice Nádražní, stávajícího kolejiště v prvním podlaží tak přibyde další vrstva s příměstskou a dálkovou autobusovou dopravou. Tato nová vrstva navíc vyřeší jeden z fatálních problémů této části Smíchova, kterým je absence příčných východo-západních dopravních vazeb tím, že přemostí pražský okruh a železnici a propojí tak ulici Radlickou resp. Dobříšskou resp. Křížovou s Nádražní ulicí. Tím zásadně zvětší dosah a flexibilitu dopravní obsluhy a prostupnost této části města pro pěší a cyklisty. Vrstvením dopravních médií nad sebe se také podstatně zkrátí a zkomfortní přestupy mezi nimi, což je hlavní předpoklad zatraktivnění hromadné dopravy pro její uživatele.

 

Terminál Smíchovské nádraží

Multimodální dopravní terminál
CZ, Praha 5 — 2023
dopravní stavby a veřejná prostranství
investor, klient
Magistrát hlavního města Prahy
architekt
Boris Redčenkov, Prokop Tomášek, Jaroslav Wertig
spolupráce
Martin Fornůsek, Marek Kohout, Pavla Matějka Enochová
technické řešení, spolupráce
SUDOP PRAHA a.s., METROPROJEKT Praha a.s., SUDOP EU a.s.
autor vizualizací
SDAR s.r.o. - Jan Drška

TERMINÁL SMÍCHOV
Idea multimodálního Terminálu Smíchov vznikla v souvislosti s plánováním konverze smíchovského karga na novou městskou čtvrť a související proměnu prostoru Knížecí na náměstí, úpravy Nádražní, Dobříšské a Radlické ulice a pěší lávky přes kolejiště. Prostor Knížecí se má uvolnit od současného autobusového nádraží přenesením této funkce nad kolejiště Smíchovského nádraží na novou platformu navazující na nivelitu ukončení nového bulváru Smíchov City. Smíchovské nádraží se tak promění v nejkomplexnější multimodální terminál v České republice. Kromě stávajícího metra v podzemí, tramvají, autobusů, taxi, cyklistů v parteru ulice Nádražní, stávajícího kolejiště v prvním podlaží tak přibyde další vrstva s příměstskou a dálkovou autobusovou dopravou. Tato nová vrstva navíc vyřeší jeden z fatálních problémů této části Smíchova, kterým je absence příčných východo-západních dopravních vazeb tím, že přemostí pražský okruh a železnici a propojí tak ulici Radlickou resp. Dobříšskou resp. Křížovou s Nádražní ulicí. Tím zásadně zvětší dosah a flexibilitu dopravní obsluhy a prostupnost této části města pro pěší a cyklisty. Vrstvením dopravních médií nad sebe se také podstatně zkrátí a zkomfortní přestupy mezi nimi, což je hlavní předpoklad zatraktivnění hromadné dopravy pro její uživatele.